Elektroniczna skrzynka podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) Granicznego Inspektoratu Weterynarii w Gdańsku na platformie ePUAP – informacje ogólne
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) jest systemem teleinformatycznym, który udostępnia obywatelom, przedsiębiorcom oraz instytucjom publicznym usługi administracji publicznej przez Internet. Strona www.epuap.gov.pl daje możliwość załatwienia spraw urzędowych z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.
Zakres i warunki korzystania z ePUAP, w szczególności zasady zakładania kont oraz nabycia funkcjonalności podmiotu publicznego, uregulowane zostały w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U. z 2017 r.. poz. 1626 z późn.zm.).
W celu skorzystania ze Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP, niezbędne jest spełnienie dwóch warunków:
- założenie indywidualnego (darmowego) konta na platformie ePUAP (Instrukcja zakładania konta użytkownika na platformie ePUAP - link)
- posiadanie certyfikatu kwalifikowanego (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz.1450, z późn. zm.)) , certyfikatu podpisu osobistego (przewidzianego w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. Nr 167, poz. 1131)) lub profilu zaufanego ePUAP w celu elektronicznego podpisywania przesyłanych dokumentów
Pozostałe informacje dotyczące wysyłania dokumentów znajdują się na stronie głównej ePUAP - www.epuap.gov.pl
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Granicznego Inspektoratu Weterynarii w Gdańsku:
- Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie ePUAP
- Dostarczenie dokumentów do Granicznego Inspektoratu Weterynarii w Gdańsku w godzinach pracy na następujących nośnikach danych:
- Pamięć masowa USB 1.1 lub 2.0
- Płyta CD-RW, DVD-RW
- Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO).
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Granicznego Inspektoratu Weterynarii w Gdańsku:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub jego odpowiednikiem w postaci profilu zaufanego
- Akceptowalne formy załączników to:
- DOC, DOCX, RTF
- XLS, XLSX
- CSV
- TXT
- GIF, TIF, BMP, JPG
- ZIP
- Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone
ESP GrIW Gdańsk - Link do skrzynki
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz. U. 2014 poz. 1114)
- Akty wykonawcze do ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity Dz. U. 2014 poz. 782)
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 1422 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 267 z późn. zm.)
- Ustawa z dn. 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. 2001 nr 130 poz. 1450 z późn. zm.)
Publikacja dnia: 21.10.2020
Dokument z dnia: 18.04.2011
Dokument oglądany razy: 4 956